instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    גמילה מתרופות פסיכיאטריות

    ישנם כמה סוגים של תרופות, שהשימוש בהם עלול להיות ממכר. מדובר בתרופות (מרשם) בעלות השפעה על מערכת העצבים, והשימוש בהן מלווה בתופעות לוואי שעשויות להופיע במערכות שונות. לעתים, למטופל אין מנוס משימוש קבוע בתרופה מסוג זה, לפחות בתקופה מסוימת בחייו. לאחר תקופה ממושכת שבה צרך המטופל תרופה מסוג זה, כאשר יוחלט מסיבה כלשהי על הפסקתה – יהיה עליו לעבור תהליך של גמילה מהתרופה. כדורי ריטלין, הנצרכים כיום על-ידי ילדים (ואף מבוגרים) רבים בארץ ובעולם, משככי כאבים למיניהם (כגון אלגלוזין, אוקסיקודון, אוקסיקונטין, טרמדקס), כדורים פסיכיאטריים, כדורי שינה (בעיקר ממשפחת הבנזדיאזפינים), כדורי הרגעה וכדורים נוגדי דיכאון (כגון ציפרלקס וקלונקס) – כולם עשויים להיות ממכרים.

    כלומר, לאחר תקופת השימוש בהם – הגוף מפתח בהם תלות לצורך השגת איזון, ולאחר שאין בהם עוד צורך – לגוף קשה לעתים להיגמל מהם. כאשר הגוף מפתח עמידות בפני המינונים השונים של התרופה – נוצרת תלות בתרופה, ותלות זו הינה בגדר הפרעה פסיכו-סוציאלית. המטופל חש צורך להעלות את המינון של התרופה, וזאת על-מנת לצמצם את תחושת הסבל שלו ואת רגשותיו המתפרצים. כאשר המטופל מעלה את המינון על דעת עצמו וללא פיקוח רפואי – עשויות להיות לכך השלכות קשות.

    השפעות פיזיות ונפשיות של משככי כאבים

    • עצירות.
    • בחילה.
    • הקאות.
    • סחרחורת.
    • בלבול.
    • התמכרות.
    • חוסר הכרה.
    • דיכוי הנשימה.
    • סיכון מוגבר לקבלת התקף לב.
    • תרדמת.
    • מוות.

    כיצד יש לבצע תהליך נכון של גמילה מתרופות ממכרות?

    תהליך גמילה מתרופות ממכרות מהסוגים שהוזכרו קודם לכן, צריך להתבצע באופן איטי והדרגתי, משום שהוא מלווה בקשיים רבים. התהליך צריך להיות מפוקח על-ידי הרופא המטפל (לרוב פסיכיאטר), שאמור להגדיר באיזה אופן יש להפחית את השימוש בתרופה, למשך כמה זמן, ומתי להוריד שוב את המינון עד לסיום נטילת התרופה. תהליך זה אמור להתבצע באופן מבוקר ומתוכנן, תוך שימת לב לתופעות הלוואי הנגרמות במהלכו.

    מדובר בתהליך ארוך ולא פשוט, שבמהלכו הגוף אמור להגיע לאיזון מחודש, לאחר שהעקבות האחרונות של התרופה "סולקו" מן הגוף. הקשיים בגמילה מתרופות ממכרות עשוי להימשך חודש ויותר, ויש אף מקרים שבהם המטופל נטל תרופה פסיכיאטרית במינון גבוה לאורך זמן, והפסקתה גורמת לסבל ולדיכאון חזקים יותר ממה שחווה טרם נטילתה.

    ניקח לדוגמה גמילה מקלונקס או מציפרלקס; המטפל יכול להעביר את המטופל לנטילת התרופה בטיפות, זאת על-מנת שניתן יהיה להפחית את מינונה. מאחר שבמקרים אלה מדובר בגמילה מתרופות פסיכיאטריות, תהליך הגמילה צריך לכלול גם היבטים רגשיים ונפשיים, אשר מתעוררים ביתר שאת עם הפסקת התרופה.

    מה מסייע להצלחת תהליך הגמילה מתרופות ממכרות?

    רצונו של המטופל להיגמל מהתרופה שהוא צורך, הוא המפתח להצלחת תהליך הגמילה, על-אף הקשיים הרבים הנלווים אליו. מדוע? כי כאשר המטופל נחוש להיות "נקי" מהתרופה – הוא יעשה כל שביכולתו כדי להצליח במשימה. המטופל נדרש לגלות אמונה בתהליך הגמילה ובחשיבותו, ולהיות עקבי בביצוע המשימות הנדרשות במהלכו. מטופלים אשר מתחילים תהליך גמילה שכזה, צריכים להיות מודעים להשלכות של הפסקת התרופה, זאת לצד ההשלכות של נטילת התרופה. בתהליך הגמילה, לעתים ישנן תקופות שבהן למטופל קשה יתר על המידה לשאת את תופעות הלוואי הכרוכות בתהליך הגמילה, ואז יהיה צורך להשהות את המשך הגמילה, ולדחות אותה למועד מאוחר יותר (מספר שבועות או חודשים).

    תהליך הגמילה מהתרופה הממכרת צריך להיות מתואם עם הרופא המטפל, אשר בוחן במהלך תקופה זו מהו מצבו הרגשי של המטופל, ומהו מצב ההפרעה שממנה הוא סובל. לעתים יש צורך בנטילת תחליף לתרופה הפסיכיאטרית שממנה נגמלים, תחליף שיינתן באופן זמני ולפרק זמן קצר. הסיבה לכך היא שישנם כדורים פסיכיאטריים רבים שמצטברים בגוף, ויוצאים ממנו רק לאחר חודשים מרובים של גמילה.

    מתי תהליך הגמילה ייחשב "הצלחה"?

    כאשר המטופל יפסיק לחלוטין את נטילת התרופה לאורך זמן, ויצליח לתפקד כהלכה בחייו השגרתיים – אז תהליך הגמילה מהתרופה ייחשב להצלחה.

    כיצד צוות מכון הגמילה והשיקום "מרכז אמיל" מסייע למטופל להצליח בתהליך הגמילה?

    במכון הגמילה והשיקום שלנו, "מרכז אמיל", אנו שמים דגש על נטיעת אמון במטופל בכל הנוגע ליכולתו להצליח בתהליך. הצוות המקצועי שלנו מעודד את המטופל לאורך כל הדרך, ומלווה אותו בכל השלבים שאותם הוא עובר בתהליך הגמילה, גם הקשים ביותר. מדובר בתהליך קשה ורצוף במהמורות, אך אנו מאמינים שבאמצעות עבודת צוות מקצועית ומחזקת – יכול המטופל להיגמל בהצלחה מהתרופה הממכרת שצרך, ובתום התהליך הארוך והסיזיפי – הוא יכול לצאת לדרך חיים חדשה ובריאה!

    המטפלים במכון שלנו מבררים עם המטופל מהן הסיבות שהובילו אותו ליטול בקביעות את התרופה. כאשר בעיותיו של המטופל אינן נמצאות בשלבים אקוטיים, הם עובדים עמו על דרכים לפתרון הבעיות השונות בחייו.

    המטפלים שלנו יכולים, במידת הצורך, להמליץ למטופל על שילוב של שיטות טיפול מעולם הרפואה הסינית (שיאצו, דיקור), זאת לצורך הרגעה ושינוי אנרגטי. שיטות אלו מסייעות בעיקר למטופלים שמאמינים בהן, ולרוב הם יהיו אלה שיסתייעו בהן.

    סימני אזהרה לתלות במשככי כאבים במרשם

    • עלייה בשימוש.
    • שינוי באישיות.
    • נסיגה חברתית.
    •  שימוש מתמשך.
    • השקעה יתרה בהשגת מרשמים.
    •  שינוי בהרגלים קיימים.
    • הזנחה בהופעה.
    •  הזנחת מחויבויות.
    • רגישות מוגברת.
    • אובדן הכרה ושכחה.
    •  התגוננות והכחשה.

    שרותי הגמילה והשיקום שלנו מתרופות מרשם ניתנים לכל סוגי הכדורים: לאריוון, קלונקס, ציפרלקס, סאבוטקס, אלגאליזין. אוקסיקוטון, אוקסיקונטין, טרמדקס ועוד.

    גמילה מתרופות פסיכיאטריות במהותה היא לא שונה מסוגים אחרים של התמכרויות. לרוב, הדעה הרווחת היא שמשום שהתרופות ניתנו על ידי רופא במרשם מסודר הן לא ממכרות והשימוש בהן בטוח. לצורך העניין, המונח DRUG באנגלית מתייחס הן לתרופות מרשם והן לסמים ממכרים אחרים כגון קוקאין, הרואין ואופיום. לעתים יהיה קשה לקבוע האם האדם הנוטל תרופות פסיכיאטריות אכן מכור פיזית או שמא ההתמכרות היא פסיכולוגית בלבד והאם הוא בכלל זקוק עדיין ליטול אותן. כך או כך, כאשר מדובר בהתמכרות פיזית בתרופות הגוף "ילמד" את התרופה והאדם הנוטל אותה יצרוך כמויות במינונים גבוהים יותר על מנת לשמור על רמת השפעתן.

    התהליך של גמילה מתרופות פסיכיאטריות

    בניגוד לשאר ההתמכרויות לסמים ואלכוהול אשר מצריכות הפסקה מידית של השימוש בסם, גמילה מתרופות פסיכיאטריות נעשית בהדרגה מפני הסכנות הטמונות בתופעות הלוואי שלהן. יתרה מכך, על מנת להתמודד עם תסמיני הגמילה של תרופות פסיכיאטריות משתמשים במשככי כאבים ותרופות פסיכיאטריות אחרות. בשלב הראשון בתהליך הגמילה יהיה צורך באבחון פסיכיאטרי ובהתאם למינון של התרופה אותו האדם מקבל ייקבע יעד ובהתאם יופחת המינון של התרופה.

    תופעות לוואי של גמילה מתרופות פסיכיאטריות

    כמובן שמן הסתם אחת התופעות לוואי העיקריות עלולה להיות חזרה של המטופל למצבו הנפשי הקודם ואם האדם נטל בנוסף כדורי שינה מפני שהמצב הנפשי שלו גרם לו לבעיות בדפוסי השינה אז הגמילה תהיה כפולה, גם פיזית וגם נפשית. על כן, תהליך הגמילה הזה שונה ומורכב פי כמה מתהליכי גמילה של התמכרויות אחרות. בנוסף, אחד המרכיבים המשפיעים ביותר בתהליך יהיו בהיבט הסביבתי-סוציאלי. מטופלים אשר בסביבתם חברים קרובים ומשפחה יוכלו להתמודד טוב יותר עם תהליך הגמילה מאשר אנשים שאין להם את התמיכה והסיכוי שלהם לחזור להשתמש בתרופות גדול יותר.

    בין שאר תכניות הגמילה מהתמכרויות שונות, 'מרכז אמיל – גמילה ושיקום' מציע גם תכנית של גמילה מתרופות פסיכיאטריות. את כל התהליך מלווים אנשי מקצוע בעלי וותק וניסיון רבים אשר מאז שנת 2007 הצליחו לגמול אלפי, אם לא עשרות אלפי אנשים ובכך להציל את חייהם. המוסד עובד בשיתוף פעולה מלא עם המשפחה על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר אל תהססו ופנו אלינו עוד היום, המומחים שלנו פה לעזור לכם בכל בעיה.

    גמילה ממשככי כאבים אינה שונה מגמילה מסוגי התמכרויות שונים. אולם, לרוב, ההתמכרות למשככי כאבים נובעת מסיבות אחרות. על כך יוכל להעיד כוכב העבר, כדורסלן מכבי תל אביב אשר זכה עמה בגביע אירופה והפך לדמות אהובה ונערצת בישראל של תחילת שנות השמונים. פרי, אשר בשלב מסוים בקריירה החל לחוש כאבים עזים ברגליו טופל על ידי רופא הקבוצה על ידי משככי כאבים, עד כדי כך שמשחק אחרי משחק הרופא הזריק לו את המשככים ושלח אותו לפרקט. פרי, החל לפתח סבילות לאותן התרופות ובמהרה גם תלות פיזית ונפשית בהן. המצב הגיע לידי כך שבשיא ההתמכרות פרי נעצר על הברחת סמים ונשפט לעשר שנות מאסר בכלא האמריקני. מכך אנו למדים שהתמכרות כזו במקרים רבים אינה מבחירה, אלא ממינונים לא נכונים בהוראת הרופא ואנו יכולים לראות גם אנשים רגילים מן היישוב אשר מחלימים מפציעות או מטופלים במקרים של כאבים כרוניים הופכים למכורים.

    איך מגיעים למצב שמצריך גמילה ממשככי כאבים

    הנורמות החברתיות כיום הן ששימוש במשככי כאבים לכל כאב קטן הוא בסדר. אין כמעט בית אב בישראל אשר אין בארון התרופות שלו אקמול, אדוויל או אופטלגין. תרופות אלו משתייכות לקבוצת NSAIDs  והן נועדות בעיקר לשיכוך כאבים קלים ולהורדת חום. מאידך, הקבוצה השנייה נועדה לכאבים חזקים בהרבה ומגרנות חריפות והן מקבוצת האופיאטים. האופיאטים מופקים מצמח פרג האופיום ממנו מפיקים סמים קשים כגון הרואין. הנפוצות שבקבוצה זאת הן פרקוסט, אוקסיקונטין, הידרומורפון, קודאין ועוד…

    משככי הכאבים מהקבוצה השנייה ניתנים אך ורק על ידי מרשם רופא אך בשל חוסר בפיקוח רפאי בישראל לאדם הרוצה לשים עליהן את ידיו יכול לעבור מרופא אחד לאחר ולקבל עוד ועוד מרשמים וכמו כן, באפליקציות כמו טלגראס שם ניתן להשיג באופן לא חוקי את משככי הכאבים. במקרים רבים הגוף מפתח סיבולת ונוצרת תלות הולכת וגוברת על מנת להשיג את האפקט הראשוני והדבר יוצר התמכרות. יחד עם זאת, תרופות מהקבוצה הראשונה מסוכנות לא פחות מפני שהן נמכרות ללא מרשם רופא וגם אליהן ניתן להתמכר במהירות. בשני המקרים תופעות הלוואי שלהן עלולות להיות הרסניות ובמקרים מסוימים אף להביא לאירועי לב ואירועים מוחיים. בשתי הקבוצות תידרש גמילה ממשככי כאבים על ידי צוות רפואי.

    'מרכז אמיל – גמילה ושיקום' נוסד לפני 12 שנים והוא משמש לגמילה מכל סוגי ההתמכרויות בהן גם גמילה ממשככי כאבים. אם אתם מרגישים שהמצב יוצא משליטתכם, אותו כנ"ל לגבי קרוב שלכם, פנו אלינו כמה שיותר מהר על מנת שנוכל לעצור את ההתמכרות בזמן ולהחזיר אתכם או את יקיריכם לשגרת חיים רגילה ובריאה.

    גמילה מכדורים פסיכיאטריים, תרופות מרשם ומשככי כאבים שונה במהותה מגמילה מהתמכרויות כגון סמים, אלכוהול או הימורים. בעוד שבהתמכרויות הללו יש לקטע בפעם אחת את השימוש או את הוצאת הכספים על עוד טופס ווינר בגמילה ממשככי כאבים, תרופות מרשם או כדורים פסיכיאטריים נעשית בהדרגה. זאת מפני שתופעות הלוואי אשר יכולות להופיע באלו יכולות להביא עמן יותר נזק מאשר תועלת למטופל. יחד עם העובדה שבתהליך גמילה מסוג זה אנו בהדרגה מורידים את מינון התרופות זה לא אומר שהיא קלה יותר מגמילה מהתמכרויות אחרות. נהפוך הוא, מיד נסביר מדוע.

    למה גמילה מכדורים מורכבת ואף קשה יותר?

    ניתן לומר כי גמילה מכדורים, בעיקר כדורים פסיכיאטריים, היא גמילה כפולה. המכור העובר בעצם גמילה נפשית וגמילה פיזית בו זמנית. לרוב, מטופלים בכדורים פסיכיאטריים מטופלים בכמה סוגי כדורים כגון כדורי שינה, כדורי הרגעה כגון ואבן או לוריוון ועל כן גם מבחינה גופנית תהליך הגמילה יתבקש. בנוסף, תהליך הגמילה ילווה על ידי פסיכיאטר אשר יקבע יעד להפסקת לקיחת הכדור ובהתאם יחל לאט לאט להוריד במינונים עד למצב בו יוכל המטופל להפסיק ליטול אותם. אולם, בכל המקרים הללו המטופל יצטרך להמשיך ללכת לפגישות בתדירות כזו או אחרת, בין עם זה אצל רופא פסיכיאטר ובין אם זה בקבוצות תמיכה. אותו כנ"ל של גמילה בהדרגה יהיה נכון גם לגבי משככי כאבים, גם כאן תופעות הלוואי עלולות להיות מסוכנות והגמילה גם כאן מצריכה מעקב ובקרה של רופא מומחה.

    לעומת שני תהליכי הגמילה המוזכרים, בהתמכרויות לסמים קשים, קלים, אלכוהול וכו… קוטעים את ההתמכרות באיבה. יחד עם זאת, בכל תהליך גמילה יינתן ליווי צמוד של המטופל ביחד עם שיתוף פעולה מצד משפחתו וחבריו הקרובים.

    אנו ב – 'מרכז אמיל – גמילה ושיקום' מלווים את המטופלים שלנו ליווי אישי וצמוד בעזרת צוות וותיק ומיומן בעל ניסיון של מעל 12 שנים. אנו עוזרים למטופלים שלנו לא רק להתנקות במקרים של גמילה מכדורים ושאר התמכרויות אלא, ובעיקר, עוזרים להם ללמוד איך לחיות את החיים כפי שחיו לפני ההתמכרות וכיצד ישתלבו בחיי החברה הנורמטיביים, השגרתיים, האיכותיים ובעיקר, הבריאים. פנו אלינו בכל שאלה או רצון להתייעץ, המומחים שלנו ישמחו לעזור בכל מצב, בכל זמן.

    גמילה מתרופות מרשם היא תהליך מורכב המצריך בקרה וטיפול רפואי של מומחים. בניגוד לגמילה מהתמכרויות כגון סמים, אלכוהול או הימורים הקוטעת את ההתמכרות ביום אחד, בתרופות מרשם תהליך הגמילה הוא הדרגתי. בין אם אלו תרופות לבעיות נפשיות, נוירולוגיות או משככי כאבים לאחר פציעות וניתוחים, תופעות הלוואי העלולות להתפתח כתוצאה מהפסקת שימוש של תרופות מרשם ללא התייעצות רפואית וללא בקרה של גורמים מקצועיים עלולה להביא לתוצאות גרועות אפילו מהנזק אשר יכול היה להיגרם בהמשך השימוש בהם.

    גמילה מתרופות מרשם – הסימפטומים

    "התמכרות שקטה", כך קוראים בעגה המקצועית במקרים בהם האדם הנוטל את התרופות לא מודע לכך שהגוף שלו מפתח סיבולת לאותן תרופות והדבר גורם לו לצרוך מינונים גבוהים ובפרקי זמן קצרים יותר, דבר המביא להתמכרות. כיצד נדע אם אנו אחד מהקרובים לנו מכור או בתהליך של התמכרות וצריך לשקול תהליך של גמילה מתרופות מרשם? ישנם כמה דברים אליהם נוכל לשים לב:

    1. שינויים קיצוניים במצבי הרוח יוכלו להעיד על תלות של האדם בתרופה וכניסה למצז של "קריז" בו האדם עובר בין מצבי רוח שונים בזמן קצר.
    2. אדם אשר מחפש כל הזמן מהיכן יוכל להשיג עוד ועוד מרשמים לתרופה אותה הוא צורך.
    3. חוסר תיאבון או תיאבון יתר עלול להוביל גם הוא לשינויים קיצוניים במשקל.
    4. אפתיות, אדישות ותירוצים הם חלק מהתסמינים של אדם מכור. לרוב הוא יכחיש את ההתמכרות וינסה להשתמש בתירוצים על מנת לחמוק מהתשובה הבלתי נמנעת – הוא מכור.

    אם כן, נוכל לומר שהטיפול בתרופות מרשם יכול להיות קטלני. הצורך בפתרון מידי לבעיות נפשיות, קוגניטיביות ואף במקרים של כאבים בעולם המערבי הינו פתרון נוח, הן של רצון הרופאים והן של המטופלים. אחת הבעיות המרכזיות הינה שכיום ישנם רופאים המוסמכים לרשום למטופלים את המרשם לתרופה אך לא מכירים באמת את השפעותיה על הנבדק הספציפי, בייחוד כאשר מדובר בכזה שנוטל כמה תרופות במקביל.

    אמנם, גמילה מתרופות מרשם הינה תהליך ארוך ומורכב. אולם, בעבודה נכונה עם אנשי המקצוע המתאימים ניתן לצאת מהמשבר ולנצח את ההתמכרות. פנו עוד היום למומחים של 'מרכז אמיל – גמילה ושיקום' וקבלו בחינם ייעוץ איך לצלוח את ההתמכרות ולצאת לדרך חדשה ונקייה.

    התמכרות לתרופות בין אם זה לתרופות פסיכיאטריות ובין אם אלו משככי כאבים נגרמת במקרים רבים, בעל כורחו של המתמכר. מלבד אנשים הסובלים ממחלות כאבים כרוניות, רבים מקבלים מרשמים לכדורים חזקים מאוד לאחר ניתוחים ופציעות ונועדו לטיפול בטווח קצר מועד ומטרתם אחת –  להקל על כאבים נקודתיים. במאמר זה נרצה לעמוד על כמה נתונים שחשוב לדעת על התמכרות למשככי כאבים בפרט.

    מתי מתפתחת התמכרות לתרופות בכלל ולמשככי כאבים בפרט?

    בדומה לסמים וחומרים בימיים נוספים בעלי פוטנציאל להתמכרות, גם משככי כאבים משפיעים על מערכת העצבים במוח. אחד הגורמים העיקריים של התמכרות לתרופות מרשם ומשככי כאבים הינה העובדה שתהליך ההתמכרות לרוב אינו מורגש אצל מקבל הטיפול, הגוף מפתח סיבולת לתרופה והמטופל צורך יותר ויותר כאבים על מנת להגיע לתחושה הראשונית אותה חש בתחילת הטיפול בכאב. רק כאשר מתחילה השפעה על התפקוד הפיזי והנפשי אשר מתחיל להדליק נורה אדומה והמטופל מתחיל להבין שיש פה בעיה. בעגה המקצועית התמכרות שכזאת נקראת "התמכרות שקטה".

    סוגי משככי הכאבים הממכרים הנפוצים

    טרמדקס, פרקוסט, טרגין, רוקסט ואוקסיקונטין הם חלק מקבוצת משככי כאבים מקבוצת האופיאטים. האופיאטים דומים בהרכבם לתרופות כגון מורפיום וסמים קשים כגון הרואין. החומרים גורמים לתחושת אופוריה קלה וכמובן הקלה זמנית ושיכוך הכאב. לעתים רבות התמכרות לתרופות מסוג זה מתפתחת בשימוש ארוך מהרגיל במשכך עקב חוסר במעקב רפואי וחוסר שליטה של המכור להפסיק את נטילתו באופן עצמאי.

    זיהוי בזמן יכול להציל חיים

    הבחנה בזמן של אדם קרוב מכור או בשלבי התמכרות התחלתיים יכולה להציל אותו, חד משמעית. כאמור כפי שכתבנו, הגוף מפתח סבילות להשפעת המשככים. אם כך, אם הנכם מבחינים שהאדם נוטל יותר ויותר ממנו יש בעדינות לשאול אותו האם הוא לוקח יותר מהכדור ממה שהרופא הנחה אותו. כמו כן, שינויים קיצוניים במצב הרוח ותלונות בלתי פוסקות על כאבים  כמו כן, נוכל לראות את אותו אדם מחפש באופן כמעט אובססיבי אחר מרשמים ועובר מקופת חולים אחת לשנייה על מנת שרופאים שונים יתנו לו עוד ועוד מרשמים.

    לדאוג לטוב ביותר בשביל יקיריכם

    'מרכז אמיל – גמילה ושיקום' מלווה מכורים ואת משפחותיהם כבר מעל 12 שנים. בעזרת צוות מקצועי ואיכותי ועם שיתוף פעולה מצד המשפחות גמלנו כבר מאות מטופלים. התמכרות לתרופות ניתנת לטיפול בדיוק כמו בכל התמכרות אחרת. פנו אלינו בכל שאלה והמומחים שלנו ייצרו אתכם קשר וביחד נוכל לצאת לדרך חדשה.

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      שירותים נוספים