instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    טיפול משולב עם בני משפחה

    לא משנה בני כמה אתם, הורים תמיד נשארים הורים. והדאגה של הורה לילדיו היא דאגה שאין דומה לה, אך הדאגה הזאת מוכפלת ואף משולשת כאשר הילד נמצא בצרה. לצערנו מחלת ההתמכרות היא בין המחלות הקשות ביותר לטיפול. להתמכרות כמה פנים, וזה לא רק פן פיזי, אלה גם נפשי, קוגנטיבי, וחברתי.

    אף הורה לא מאחל לעצמו שמישהו מילדיו יתמכר לסמים או לאלכהול או כל סוג של התמכרות. מעבר לכך שצריך לטפל בקרובך, רוב ההורים מסתירים זאת מהסביבה שלהם, אם זה בעבודה, בין חברים או אפילו במשפחה. ישנן הרבה סיבות לכך, אך אחת העיקריות ביניהן זו הבושה, הבושה שהילד שלך מכור, בושה מכך שאולי לא הצלחת להיות הורה טוב, הורה תומך וכו .'

    נרגיע ונאמר, שלא ההורה הוא זה שדחף את הילד שלו לשימוש באופן אקטיבי, אך ישנו חלק כלשהו של ההורה, שגרם איכשהו בעקיפין לילדו להגיע לשימוש. מחלת התמכרות היא מחלה מאוד מורכבת, מחלה עם הרבה רבדים ועם הרבה גוונים. חשוב להבין, על מנת לטפל במחלת ההתמכרות לא יספיק רק הרצון עצמו של המכור. במחלת ההתמכרות, כמו בכל מחלה אחרת, חייבים להגיע לאנשי מקצוע המתמחים בתחום על מנת לקבל עזרה .

    חלק בלתי נפרד מתהליך שיקום מכורים , זוהי עבודה עם משפחת המכור, בין אם זה הוריו, בן/בת הזוג ו/או ילדיו. למשפחה תפקיד משמעותי בהחלמתו ושיקומו של מכור. המשפחה זהו המקום בו הוא גדל, זוהי הסביבה אליה הוא חוזר אחרי סיום טיפול. לכן, שילוב המשפחה בתוך תהליך השיקום הוא מרכזי. עבודה משולבת עם המשפחה עוזרת לא רק למכור אלה גם למשפחה עצמה להבין את המניעים, להבין מה זו מחלת התמכרות וללמוד דרכי התמודדות עם המחלה. רכישת כלים מצד המשפחה מפחיתה את הסיכוי של חזרה לשימוש בסמים, תרופות מרשם או אלכוהול של המכור .

    ברגע שאתם פונים לעזרה לאנשי מקצוע או למוסד טיפולי כלשהו, חשוב לשים לב ולהקפיד לוודא שקיימים כל הרישיונות וההסמכות התואמים את הפעילות של המוסד או של אנשי המקצוע הפרטיים .

    אנו, במכון הגמילה והשיקום "מרכז אמיל", עובדים תחת רישיון משולב של משרד הבריאות ומשרד הרווחה. עם זאת, הטיפול במכון נעשה באנונימיות מלאה. הרכבנו צוות מקצועי, מוסמך ובעל ניסיון רב בתחום ההתמכרויות: רופא-נרקולוג, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מנחים ומטפלים מוסמכים ומדריכים חברתיים ופסיכו-חינוכיים עם תעודות וניסיון רב.

    אנו נשמח לענות על שאלותיכם בנושא יקיריכם ולהרחיב עוד על היכולת שלנו לעזור לכם וליקיריכם להתמודד בצורה אפקטיבית עם מחלת ההתמכרות.

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מאמרים נוספים

      post-image
      גמילה ותסמינים מכדורים

      גמילה מכדורים נרקוטים היא גמילה מתרופות מרשם. לא פעם, אנשים סובלים מכאבים קשים אשר בכדי להתמודד איתם הם נדרשים ליטול...

      המשך קריאה
      post-image
      איך ניתן להיגמל מתרופות פסיכיאטריות בצורה בטיחותית

      ישנם סוגים שונים של תרופות אשר השימוש בהן יכול להיות ממכר. מדובר לרוב על תרופות מרשם שיש להן השפעה ברורה...

      המשך קריאה
      post-image
      איך נגמלים בקלות ובמהירות מכדורים?

      תרופות מסוגים שונים עלולות להיות ממכרות בנטילה ממושכת. השימוש בתרופות הללו יכול להיות בעל תופעות לוואי, אך לעיתים לאדם אין...

      המשך קריאה