instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    מנהל מכון הגמילה והשיקום

    שלום אורחים יקרים, גולשי האתר שלנו.

    אם ברגעים אלה אתם קוראים את דבריי, כנראה שנתקלתם מקרוב בבעיה של שימוש בסמים או באלכוהול או בבעיות התמכרות אחרות – שלכם או של מישהו אחר הקרוב אליכם.

    שמי אמיל, ואני מייסד ומנהל המכון לגמילה ושיקום "מרכז אמיל".

    עבורי, הקמתו של מרכז גמילה ושיקום זה אינה בגדר עבודה, אינו חלום ילדות, ואפילו אינו בגדר של עשייה למען מטרות רווח. הקמתו של מכון הגמילה והשיקום מסמים ואלכוהול היא שליחות עבורי, שליחות למען אנשים שעדיין סובלים מהתמכרות, ולא משנה אם היא קשה או לא, לא משנה מה גילם ומה מינם של אותם אנשים, אם הם דתיים או חילוניים, עולים חדשים או ילידי הארץ, יהודים או לא. מחלת ההתמכרות עשויה לפגוע בכל אחד מהמגזרים השונים, וזהו המכנה המשותף של כל המטופלים שמגיעים אלינו למכון.

    הידע והניסיון שלי בשיקום מכורים לא נרכש רק בכיתות לימוד או באמצעות ספרים; הניסיון שלי בטיפול ובשיקום של אנשים מכורים הוא גם אישי. כמו המטופלים שלנו שמגיעים אלינו היום למכון במטרה לעבור תהליך שיקום, גם אני, לפני שנים רבות, עברתי את אותו תהליך. לאחר יותר מעשרים וחמש שנים של שימוש בסמים, מכל סוג ומרכיב, הגעתי לקבל טיפול במרכז גמילה. הניסיון שלי הוא זה שנותן לי היום את הכוח ואת האפשרות לעסוק בשיקום של אנשים אחרים. כאשר עשיתי את צעדיי הראשונים בגמילה לפני כמה וכמה שנים, הבטחתי לעצמי שיום יבוא ואקים מרכז גמילה מסמים ואלכוהול.

    אנו, אנשי צוות המכון, השקענו מחשבה מרובה באופן שבו צריך להיראות מכון הגמילה והשיקום, בצוות שיטפל במכורים, ובשיטות הטיפול שיהיו חלק מהתכנית הטיפולית הכוללת במכון. לקח לנו יותר משנתיים של הכנות, טיסות לחו"ל, ומפגשים עם חוקרים מובילים בתחום ההתמכרויות, עם אנשי טיפול בכירים ועם יועצים ורופאים, וכל זאת על-מנת לחקור לעומק את הנושא, ולהסיק מסקנות ברורות הנוגעות לדברים שכדאי לעשות. השילוב של ניסיוני האישי והידע המקצועי שלי ושל אנשי הצוות השונים, הביא להצלחה בהקמתו של המוסד. במרכז הגמילה והשיקום הושקעו משאבים מרובים, זאת על-מנת שנוכל לתת למטופלים את המענה היעיל והמקצועי ביותר. במכון הוקמו מבנים נפרדים לנשים ולגברים, וכל החדרים – חדר האוכל, החצר, חדרי הטיפול הקבוצתי, חדרי הטיפול הפרטני, מועדון הפנאי ועוד – צוידו ברהיטים חדישים.

    מכון הגמילה שלנו הוקם בנתניה. בחרנו דווקא בעיר הזו מכמה סיבות עיקריות:

    • קרבה לחוף הים – אנו נמצאים במרחק של עשר דקות הליכה מחוף הים הצפוני של נתניה (ליד מלון BLUE BAY). המטופלים שלנו יוצאים לחוף הים, בליווי צוות ההדרכה, ומבצעים שם פעילויות טיפול שונות.
    • נוחות ההגעה למקום – גם מצפון הארץ וגם מדרום. קרבתו של המכון לציר תנועה מרכזי (כביש 2), לאוטובוסים ולתחנות רכבת (תחנת רכבת בית יהושע, תחנת רכבת נתניה), מאפשרת הגעה נוחה אלינו מכל חלקי הארץ.
    • התמיכה הרבה שבה זכינו מצד מוסדות השלטון המקומיים, והכרת הצורך בעבודה שלנו, הן סיבות נוספות לכך שבחרנו להקים את המכון בעיר נתניה.

    אנשי הצוות של מכון הגמילה והשיקום "מרכז אמיל" נבחרו בקפידה על-סמך ניסיונם העשיר בתחום הטיפול והגמילה. הצוות הוא רב מקצועי וכולל אנשי רפואה, עובדת סוציאלית קלינית, מטפלים ומדריכים חברתיים.

    אנשי המקצוע השונים משלימים האחד את השני בצורה יוצאת מן כלל. אנשי הצוות מלווים את המטופלים 24 שעות ביממה, ונותנים להם את המענה הזמין והיעיל ביותר שיש. וכמובן, לא נשכח את המתנדבים הנפלאים שמגיעים למכון על-מנת לתמוך, לעזור ולתרום מניסיונם בתחום הטיפול ובתחומים נוספים.

    הצלחתו של הטיפול ויעילותו נשענות על כמה גורמים עיקריים, ביניהם איכות אנשי הצוות, התנאים והאווירה במכון הגמילה. למרכיבים הללו ולמרכיבים רבים אחרים, אנו מקדישים את מלוא תשומת הלב.

    אני גאה לומר היום, שמכון הגמילה והשיקום מסמים ומאלכוהול "מרכז אמיל", לוקח חלק גדול ופעיל בשיקום מכורים בישראל ובהצלת חיי אדם, ונותן מענה ייחודי שאין שני לו בארץ. המסגרת הטיפולית שלנו מאפשרת לכל אדם הסובל מהתמכרות כלשהי לקבל מענה מקצועי, יעיל וראוי. מרכז הגמילה שלנו ערוך וזמין 24 שעות ביממה לתת מענה לכל המבקש.

    כל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו, זוכים ליחס חם, תומך ומקצועי, ומקבלים את התחושה הטובה ביותר, תוך שמירה על כללים טיפוליים ומשמעתיים ברורים. כל מטופל שלנו מלווה באופן אישי על-ידי רופא-פסיכיאטר ועל-ידי עו"ס קלינית, מה שמקנה ביטחון מלא במהלך הטיפול.

    אני תמיד ממליץ לאלה שפונים אלינו למכון, או לאלה שפונים אליי באופן אישי, לא להתמהמה; אם ישנו חשש כלשהו לשימוש בסמים או לשתייה מרובה של אלכוהול – פנו בהקדם לעזרה, פנו לקבלת ייעוץ ללא כל פחד, ללא רגשות בושה או אשמה. התמכרות היא מחלה, ואני שואל: אם הייתם מגלים מחלת סרטן, לא הייתם רצים מיד לטפל בה ולקבל עזרה? לכן, קומו והצילו את המצב כל עוד אפשר, כל עוד לא מאוחר… היו מודעים לכך שכל אדם מכור יכול להגיע למצב קשה ולעיתים בלתי-הפיך. אל תתכחשו לבעיה; במקרה הכי גרוע יגידו לכם שטעיתם בחשדותיכם. אל תחששו לעמוד מול אתגר קשה כל כך. היום אתם לא לבד, אנחנו פה בשבילכם ולמענכם!

    שלכם ולמענכם,

    אמיל

    מייסד ומנהל מכון גמילה ושיקום "מרכז אמיל"

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מאמרים נוספים

      post-image
      גמילה ותסמינים מכדורים

      גמילה מכדורים נרקוטים היא גמילה מתרופות מרשם. לא פעם, אנשים סובלים מכאבים קשים אשר בכדי להתמודד איתם הם נדרשים ליטול...

      המשך קריאה
      post-image
      איך ניתן להיגמל מתרופות פסיכיאטריות בצורה בטיחותית

      ישנם סוגים שונים של תרופות אשר השימוש בהן יכול להיות ממכר. מדובר לרוב על תרופות מרשם שיש להן השפעה ברורה...

      המשך קריאה
      post-image
      איך נגמלים בקלות ובמהירות מכדורים?

      תרופות מסוגים שונים עלולות להיות ממכרות בנטילה ממושכת. השימוש בתרופות הללו יכול להיות בעל תופעות לוואי, אך לעיתים לאדם אין...

      המשך קריאה